SkogTroll

Hjelp  •  Moderator-hjelp  •  Søk  •  Medlemsliste  •  Grupper  •  Profil  •  Sjekk private meldinger  •  Logg Inn 
 Til portalen  •  Sabbater og høytider  •  Kalender  •  Album  •  Statistics  •
 Forumets regler  •  Link til oss  •  Anbefal oss  •  Nyeste innlegg 

Forumet får nye eiere! Følg med framover!

Forslag eller ønsker til forbedringer? Kontakt Ronja eller frosken!

Prinsessen og engler Vis Neste Tema
Vis Forrige Tema
Start Nytt Tema Svar på Tema
Prinsessen og engler
Av Innlegg
Mina
Moderator
Moderator

Kjønn:Kjønn:Kvinne
Ble Medlem: 18 Sep 2003

InnleggPostet: Ons Jul 25, 2007 08:35 Svar med SitatTil Toppen

Dette medisesirkuset startet i går om vår kjære Prinsesse Marta som står frem som en person som heller over til alternativ tenkninng.

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelige/article1903224.ece

"Tøft" er det jeg kan si om dette, og jeg synes vår prinsesse ei ei modig snuppa som virkelig tør dette med tanke på hennes posisjon i samfunnet..

**Det gjelder å finne en sannhet som er sannhet for meg** (Kierkegaard)
Vis Medlemmets ProfilSend Privat Melding
Mina
Moderator
Moderator

InnleggPostet: Ons Jul 25, 2007 08:41 Svar med SitatTil Toppen

her har helsedirektøren vært inne å sagt i fra om hva han synes om dette da:

http://www.avis2.no/kjendis/20058

om at vår prinsesse gjør dette i regi som fysioterapeut..

og her er en samlebolk for alle VG utklipp om saken:

http://www.vg.no/spesial/bakgrunn/?id=263

lysalv
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 06 Mai 2003

InnleggPostet: Ons Jul 25, 2007 12:17 Svar med SitatTil Toppen

Noen mennesker går helt ut av sitt gode skinn når noen går utenom den oppgåtte sti. Jeg skjønner ikke hva de tar sånn på vei for. Litt kult at misjonsfolka får litt sjokk da. icon_biggrin.gif

Personlig syns jeg det er et større problem at vi fortsatt har kongedømme her i landet.

XV
XV

Alder: 36
Ble Medlem: 06 Sep 2004

InnleggPostet: Ons Jul 25, 2007 22:33 Svar med SitatTil Toppen

masse snakk om dette disse dager, fant en biskop som virket faktisk kritisk til medias utspill...
http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070725/NYHET/707250020/1003/_

Tror det er noe av det klokeste en kristen "høyhet" har ytret disse dager. :0)

Mina
Moderator
Moderator

InnleggPostet: Tor Jul 26, 2007 17:05 Svar med SitatTil Toppen

vel, synes vi har ei tøff prinsesse som virkelig tør å legge hodet sitt slik i gapestokken. For det er nettop det hun har gjort..

Hecate72
V
V

Alder: 37
Ble Medlem: 12 Nov 2004

InnleggPostet: Fre Jul 27, 2007 00:25 Svar med SitatTil Toppen

Helt enig med deg Lysalv, kongedømmet må avskaffes. skjønner heller ikke helt hva de skriker for da, men det er jo greit med en god latter.... hehe
og ja det er litt småtøft av en "småborgerlig kongelig" å stå fram på den måten.

Administrator
Administrator

InnleggPostet: Fre Jul 27, 2007 07:53 Svar med SitatTil Toppen

Jeg syns også Märtha Louise er tøff som står frem. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor pressa hauser det så mye mer opp enn når Gry Jannike Jarlum sto fram med sine UFO-historier. Det er tøft å legge hodet på medias hoggestabbe, og hun er en tøff jente. Men det har vært mange snodige reaksjoner på denne saken. icon_smile.gif

Moderator
Moderator

InnleggPostet: Fre Jul 27, 2007 17:07 Svar med SitatTil Toppen

ja, det stemmer det.. Når Jannice stod frem var det mye rabalder da også, men jeg vil heller tro at tidspunktet hennes var verre en hva Martas er i dag. Folk er mere tolerang kanskje?

Frosken
Administrator
Administrator

Kjønn:Kjønn:Mann
Ble Medlem: 19 Feb 2003

InnleggPostet: Fre Jul 27, 2007 22:49 Svar med SitatTil Toppen

Syns det var litt interessant at flere kristne gikk ut i media og krevde at prinsessen meldte seg ut av statskirken... fordi det hun drev med hadde ingenting med kristendommen å gjøre, og hun vendte seg bort fra Gud.

Jeg har lest det Nye Testamentet flere ganger, men jeg har aldri greid å finne noe belegg for den fordømmingen de driver med.
Ronja
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 04 Apr 2004

InnleggPostet: Fre Jul 27, 2007 23:48 Svar med SitatTil Toppen

Nåja, hun er jo ikke hennes majestet lenger, da. Men at det kan skade kongehuset, utvilsomt.

Men har ikke helt greid å bestemme meg for hva jeg syns om saken, jeg icon_confused.gif
Frosken
Administrator
Administrator

Kjønn:Kjønn:Mann
Ble Medlem: 19 Feb 2003

InnleggPostet: Fre Jul 27, 2007 23:56 Svar med SitatTil Toppen

Er litt usikker jeg og. For hun har jo prøvd å slå mynt på prinsessetittelen før. Og selv om hun ikke er "Hennes Kongelige Høyhet" lenger så er det ingen som kan ta fra henne prinsessetittelen, på samme måte som prinsesse Ragnhild og prinsesse Astrid kommer til å være titulert slik helt til de er glemt av historien.
lysalv
Administrator
Administrator

InnleggPostet: Lør Jul 28, 2007 09:24 Svar med SitatTil Toppen

Det er vel ikke så mange av oss her inne som sjokkeres av at folk kan snakke med ånder eller engler. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg tror engler fins eller om det bare er et annet ord for hjelpere, men det er ikke det dette handler om. De fleste av oss aksepterer jo og tror på at noen har helbredende hender. Men det som er spesielt her er måten pressen og kirken håndterer disse opplysningene. De tar jo helt av!

Når jeg går inn på hjemmesiden til den skolen så syns jeg ikke Märtha Louise har utnyttet tittelen sin så voldsomt mye. det står jo under presentasjonen av henne, men det er jo ganske vanlig. Det ER agurktid nå. icon_smile.gif Men ingen andre som driver sånne kurs får så mye gratisreklame da. icon_smile.gif

Moderator
Moderator

InnleggPostet: Lør Jul 28, 2007 10:36 Svar med SitatTil Toppen

Hun ER og vil ALLTID ære en prinsesse. En bagatell som "deres kongelige høyhet" spiller ingen rolle fo min del.

Poenget er at hun er en offentlig person, selv om hun "bare er halvt kongelig". Jeg synes hun har gjort en flott figur, både når hun tidligere har gitt ut barnabøker, sunget i kor og annet icon_smile.gif

Det at hun faktisk står frem, fasinerer meg, og gleder meg: det setter søkelyset opp mot de majoriteten av befolkningen mener tilhører *tull og tøys* kategori- nemlig det å tenke annerledes. Å ha en annen tro en kristendom m fl. Mange av de tingene som DMS faktsik står for

Lysalv: leste ei bok om engler og at de visst nok finnes. Vet ikke hva jeg synes. Er det hjelpere, engler eller to side av samme sak?

icon
Gjest

InnleggPostet: Man Jul 30, 2007 09:36 Svar med SitatTil Toppen

Ønsker å hive meg på diskusjonen her...

Om det er rett eller galt av henne å stå frem og forkynne sin tro, bryr jeg meg egentlig ikke om. Men det er noe som ikke stemmer helt.

Hvis det eksisterer engler (undertegnede vet ikke om de finnes eller ei), og det er en mulighet for å få kontakt med dem, synes jeg det er tarvelig, samt usmakelig å ta seg betalt for å lære andre å finne sine engler. Det henger ikke helt på greip.

Jeg mener det samme om andre som skal lære borte "gode" egenskaper, som mener de bør ha betalt for det.

Med en gang jeg ser en synsk, healer, meditasjons guru osv, som krever mange tusen kroner for noen timers samtale, så skriker mine eget innsikt "SVINDLERE" !!

Skulle tro de som tror på de gode engler og hjelpere, ville selv utføre gode gjerninger med sine evner, uten at de skal belønnes med "jordiske" goder. "Tror" ikke at engler (skulle de eksitere), ønsker at andre skal profitere på kontakten de har med englene.

Sry, i mitt hode, tror jeg denne skolen er en kjempebløff, for å få inn mennesker med liten eller ingen dømmekraft selv, for å tjene noen kroner ekstra (siden typen hennes ikke gjør det så veldig bra på bokfronten) icon_biggrin.gif

Fyr løs !
icon
Gjest

InnleggPostet: Man Jul 30, 2007 17:06 Svar med SitatTil Toppen

Det er ikke pent det jeg gjør nå, men flirte da jeg så denne artikkelen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154331

Hva med å kontakte englene og gjøre seg selv frisk igjen icon_biggrin.gif
Mina
Moderator
Moderator

InnleggPostet: Man Jul 30, 2007 21:04 Svar med SitatTil Toppen

hei..
tar gjerne en diskusjon på denne, men er på flyttefor, og det tar desverre 2 uker før jeg kommer meg på nett igjen-

kommer sterkere tilbake. Snart

Lady Of Shadows
II
II

Alder: 22
Ble Medlem: 15 Okt 2004

InnleggPostet: Ons Aug 01, 2007 20:09 Svar med SitatTil Toppen

Litt einig med icon når det gjelder dette med å ta seg godt betalt. Men eg er jo ganske skeptisk av meg.

Men reise, mat og hus er jo ikkje gratis. Dersom ein skal reise rundt i verda og lære folk slike ting, så ville eg ikkje tru at ein får tid til å ha ein vanleg jobb i tillegg.

Når det er sagt; kva Martha veljer å tru og bruke tida si på, er meg ganske likegyldig. Eg syns då det er flott at ho tørr å stå fram med det ho trur på.
Det at nokre faktisk får eit dårlegare syn på kongehuset er for meg latterleg. Ho kjem mest sannsynleg aldri til å bli dronning uansett!

Og er det eigentleg betre å vere (berre) kristen?
Noreg skal jo framstå som eit land som likestiller alle religionar og livssyn. Men med ein gong nokre i familien tenkjer i andre baner, så er det klaging og syting med ein gong.

Nokre meiner at dette vil overbevise folk om at republikk er tingen. Personleg skjønar eg ikkje kvifor det skal vere så bra. Ein ser jo korleis det går med dei landa som har president i forhold til konge/ dronning ...

Vis Innlegg fra:      
Start Nytt Tema Svar på Tema

Gå Til:   

Vis Neste Tema
Vis Forrige Tema
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Til toppen av siden